شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰

شاخه‌ی دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند:

ارتباط دانشگاه با صنعت: معرفی فعالیت‌ها و پروژه‌های مرکز آپاشریف


University Industry Relationship: An Overview of SharifCERT Activities and Projects

ملااحمدی

اسماعیل ملااحمدی

زمان: سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳:۳۰
مکان:
دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، طبقه‌ی چهارم، تالار خوارزمی


ورود به دانشگاه شریف:

چنانچه مایل به حضور در این جلسه هستید خواهشمندیم برای هماهنگی ورود به دانشگاه تا ساعت ۱۲ روز یک‌شنبه ۹ آبان، نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را به نشانی رایانامه‌ی «lajevardi در ce.sharif.edu» با عنوان «Sharif Entrance» بفرستید.

معرفی مرکز آپاشریف:
مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه افتا (آپا) شریف، با رویکرد استفاده از نیروهای دانشگاهی در سال ۱۳۸۶ جهت خدمت به صنعت کشور و تقویت پیوند دانشگاه و صنعت، در دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی گردید. آپا معادل مفهومی واژه‌ی Computer Emergency Response Team - CERT، یک تیم خدماتی است که هدف اصلی آن ارایه‌ی خدمت‌های امنیّتی با محور مدیریت و تحلیل حوادث و آسیب‌پذیری‌ها در فضای تبادل اطّلاعات به سازمان‌ها و کاربرها است. مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مکمل مرکز امنیت داده و شبکه شریف فعالیت‌های خود را در جهت ارایه‌ی خدمت‌های امنیتی دنبال نموده است. در طی سالیان فعالیت مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف پروژه‌های مشاوره و تحقیقاتی گوناگونی به اجرا رسیده یا در حال اجرا است که از آن‌ها می‌توان به طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های «تلسکوپ آی‌پی‌ برای شبکه»، «کشف شبکه‌های بات»، «فروچاله‌ی نام دامنه»، «تحلیل بدافزارهای جمع‌آوری‌شده از شبکه‌ی تله‌عسل»، «کنترل دسترسی چندسطحی سمپاد بومی»، «کشف شواهد جرایم رایانه‌ای مبتنی بر ترافیک شبکه»، «تله‌عسل بومی» و «رمزنگاری پنهان داده در سمپاد ارتقاء‌یافته PostgreSQL» اشاره کرد.
مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف از تیرماه ۱۳۹۰ تا کنون رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی را برگزار نموده است. این رقابت‌‌ها فرصت مناسبی برای تیم‌های فعال در این حوزه فراهم می‌سازد تا توانمندی‌ها تخصصی خود را ارزیابی کنند. هدف مرکز آپاشریف از برگزاری چنین رویدادی این است که با گرد‌هم‌آیی متخصّص‌ها، دانشگاهی‌ها و مسوول‌های این حوزه ضمن فراهم آوردن زمینه‌ی تبادل دانش و تجربه بین آن‌ها، امکان ایجاد تعامل مناسب بین افراد درگیر و موثر این حوزه را فراهم سازد.

معرّفی سخن‌ران:
اسماعیل ملااحمدی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف است. زمینه های تحقیقاتی و علاقه‌ی وی امنیت‌نرم‌افزار و امنیت شبکه است. ایشان از سال ۱۳۹۰ تاکنون در مرکز آپا شریف مشغول به فعالیت هستند.
وب‌گاه ایشان: http://mollaahmadi.com


  • ۹۵/۰۸/۰۳
  • بهنام مومنی

سخنرانی ماهیانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی