شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰
در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۵ نشست سخن‌رانی با عنوان «ارتباط دانشگاه با صنعت: معرفی فعالیت‌ها و پروژه‌های مرکز آپاشریف» برگزار شد. مهندس ملااحمدی در این سخن‌رانی به معرفی فعّالیّت‌ها و پروژه‌های مرکز آپاشریف پرداختند. این سخن‌رانی با مروری بر مرکزهای امداد و واکنش به رخدادها (CERT) و خدمت‌های گوناگون آن‌ها از جمله خدمت‌های واکنشی، پیش‌دستانه و مدیریت کیفیت امنیت آغاز شد. مرکزهای مدیریّت رخداد در ایران در سطح‌های ملی و دولتی، سازمانی، دانشگاهی و نظامی با نام‌های ماهر، گوهر، آپا و مهار تشکیل شده‌اند. می‌توانید برگه‌های نمایشی این سخن‌رانی را در پایان این گزارش بیابید.


عکس ۱

عکس ۲

این سخن‌رانی به معرّفی پروژه‌های گوناگون مرکز آپاشریف اختصاص داشت. از آن جمله می‌توان به پروژه‌های بررسی آسیب‌پذیری‌های سمپادها، تحلیل بدافزارها، تهیه‌ی نرم‌افزارهای پاک‌سازی بدافزارها، آزمون نفوذ وبگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی، امنیّت سامانه‌ی جامع مالیاتی، تلسکوپ شبکه برای تحلیل ترافیک منتهی به فضای تاریک شبکه، کشف شبکه‌های بات، فروچاله‌ی نام‌دامنه برای مقابله با شبکه‌های بات، ایجاد یک تله‌عسل بومی، طراحی و پیاده‌سازی یک سامانه‌ی کنترل‌دسترسی چندسطحی در پایگاه داده‌ی PostgreSQL و همچنین رمزنگاری پنهان داده (TDE) اشاره کرد. در بخش دوم این سخن‌رانی رقابت‌های دفاع و نفوذ (CTF) برگزارشده توسط مرکز آپاشریف معرّفی شدند.

عکس ۳

عکس ۴

این سخن‌رانی در تالار خوارزمی دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در پایان از مهندس ملااحمدی با حضور خانم دکتر اقلیدس از طرف انجمن رمز ایران قدردانی شد. پیوند دریافت برگه‌های نمایشی این سخن‌رانی در پایان این گزارش قرار دارد.

عکس ۵

عکس ۶

عکس ۷

شاخه‌ی دانشجویی از خانم سلیمی و آقایان لاجوردی، حجری، دیوبند و مومنی برای هم‌کاری در برگزاری این برنامه سپاس‌گزاری می‌کند.
پیروز باشید.

  • ۹۵/۰۸/۱۲
  • بهنام مومنی

گزارش گردهمایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی