شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰

سخن‌رانی مشترک قطب علمی رمز و انجمن رمز ایران با همکاری شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف



برون‌سپاری داده: مدیریت امن داده در محیط‌های نامعتمد
Database Outsourcing: Secure Data Management in Untrusted Environments

هادوی
دکتر محمّدعلی هادوی

زمان: شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۰۰

مکان: دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر، طبقه‌ی ۴، سالن خوارزمی


  
ghotb ramz
قطب علمی رمز



ورود به دانشگاه شریف:

چنانچه مایل به حضور در این جلسه هستید خواهشمندیم برای هماهنگی ورود به دانشگاه تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۸ شهریورماه، نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را به نشانی رایانامه‌ی «lajevardi در ce.sharif.edu» با عنوان «Sharif Entrance» بفرستید.

چکیده‌ی سخن‌رانی:

ایده‌ی برون‌سپاری داده و مدیریت آن به کارگزارهای بیرونی، منجر به ارایه‌ی روش‌هایی برای نگه‌داری و مدیریت امن داده در محیط‌های نامعتمد گردیده است. این ایده با توجه روزافزون به الگوی رایانش ابری که هدف از آن فراهم‌سازی مقرون به‌صرفه و منعطف منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی است، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با این حال نیازمندی‌های امنیتی، تحقّق فراگیر برون‌سپاری داده به ابر را به چالش می‌کشد.
در این سخن‌رانی، رویکردهای موجود برای تحقّق نیازمندی‌های امنیّتی برون‌سپاری داده مرور می‌شوند. این رویکردها حاصل تلاقی وجوه کارکردی در مدیریت داده با وجوه امنیّتی موضوع (که بیشتر متّکی بر تکنیک‌های رمزنگاری هستند) است. با بیان بخشی از چالش‌های تحقیقاتی در این حوزه که مورد توجه پژوهش‌های اخیر بوده‌اند، چارچوبی برای برون‌سپاری امن داده  پیشنهاد می‌شود که برخی از نیازمندی‌های امنیتی را به‌طور یکپارچه در نظر گرفته است.


درباره‌ی سخن‌ران:

محمدعلی هادوی دکترای خود را در امردادماه ۱۳۹۴ از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده است. زمینه‌های تحقیقاتی مورد علاقه‌ی وی امنیت نرم‌افزار، امنیت پایگاه داده و به‌طور خاص جنبه‌های امنیتی در برون‌سپاری داده است. ایشان اکنون در دانشگاه صنعتی مالک اشتر مشغول فعالیت هستند.
  • ۹۵/۰۶/۰۶
  • بهنام مومنی

سخنرانی ماهیانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی