شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰

سخن‌رانی مشترک قطب علمی رمز و انجمن رمز ایران با همکاری شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف



شِمای رای‌گیری الکترونیکی وارسی‌پذیر
بدون نیاز به نهادهای معتمد برای شمارش رای‌ها

Verifiable Electronic Voting Scheme
without Trusted Tallying Authorities


دکتر سیامک فیّاض شاهان‌دشتی
دکتر سیامک فیّاض شاهان‌دشتی

زمان: یکشنبه ۳۱ اَمُرداد ۱۳۹۵، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۰۰

مکان: دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده‌ی مهندسی برق، طبقه‌ی هم‌کف، تالار کهربا


  
ghotb ramz
قطب علمی رمز



ورود به دانشگاه شریف:

چنانچه مایل به حضور در این جلسه هستید خواهشمندیم برای هماهنگی ورود به دانشگاه تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۲۷ اَمُرداد، نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را به نشانی رایانامه‌ی «lajevardi در ce.sharif.edu» با عنوان «Sharif Entrance» بفرستید.

چکیده‌ی سخن‌رانی:

نخستین شِمای رای‌گیری الکترونیکی وارسی‌پذیر در سال ۲۰۰۴ توسط چاوم ابداع شد. هم‌اکنون وارسی سرتاسری یکی از ویژگی‌های الزامی برای یک شِمای رای‌گیری الکترونیکی به شمار می‌رود. معنی این ویژگی آن است که درستی روند رای‌گیری از آغاز تا پایان قابل وارسی باشد. به بیان دقیق‌تر، لازم است که هر رای‌دهنده بتواند از ثبت‌شدن درست رأی خود اطمینان حاصل کند و هر ناظر عمومی بتواند از درستی نتیجه‌ی اعلام‌شده برای کل رای‌گیری بر مبنای رای‌های ثبت‌شده اطمینان یابد.
همه‌ی شِما‌های رای‌گیری الکترونیکی با این ویژگی که تا کنون ساخته شده‌اند نیاز به نهادهای معتمد دارند تا با در اختیار داشتن کلید‌های خصوصی روند شمارش را انجام دهند. اگر چه محاسبات این شمارش‌گران قابل وارسی است، آن‌ها می‌توانند هر برگه‌ی رای را رمزگشایی کرده و در نتیجه از نظر محرمانگی رای و گم‌نامی رای‌دهنده‌ها چاره‌ای به جز اعتماد به شمارش‌گران نیست. در این سخن‌رانی دو شِمای رای‌گیری الکترونیکی نوین را ارایه می‌دهیم که نیازی به شمارش‌گران معتمد ندارند. امنیت این شِماها بر پایه‌ی فرض تصمیم دیفی-هِلمَن اثبات‌پذیر است.

درباره‌ی سخن‌ران:
دکتر سیامک فیاض شاهان‌دشتی هم‌کار پژوهشی پسادکترا در دانشگاه نیوکاسِل بریتانیا است. او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی مهندسی برق دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد رمز دانشگاه شریف، و دکتری علوم رایانه از دانشگاه ولنگانگ استرالیا است و پیش از پیوستن به نیوکاسل، در دانشگاه‌های ولنگانگ و ویکتوریای استرالیا و اکول نورمال سوپریور پاریس فرانسه کار کرده است. او بیش از ۲۰ مقاله در کنفرانس‌ها و ژورنال‌های معتبر بین‌المللی در زمینه‌ی رمزنگاری به چاپ رسانده است و تجربه‌ی داوری مقاله در دوره‌های مختلف بیش از ۳۰ کنفرانس و ژورنال معتبر بین‌المللی را دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌گاه شخصی ایشان به رایانشانی  www.esperez.com بروید.
  • ۹۵/۰۵/۲۳
  • بهنام مومنی

سخنرانی ماهیانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی