شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰

در روز شنبه دوم امرداد ۱۳۹۵ نشست سخن‌رانی با عنوان «کنترل دسترسی بر مبنای اعتماد و آگاه از مخاطره در توری» برگزار شد. دکتر صادق درّی نوگورانی در این نشست به معرّفی چارچوب کنترل‌دسترسی اعتماد-رانه‌ی آگاه از مخاطره (آرام) پرداختند.

این سخن‌رانی برگرفته از مقاله‌ای با همین موضوع و مستخرج از رساله‌ی دکتری ایشان آماده شده بود. پیوند دریافت مقاله و برگه‌های نمایشی نشست در پایان این مطلب قرار دارند.



عکس ۱


عکس ۲


سخن‌رانی با بیان مقدمه‌ای بر اعتماد محاسباتی، مساله‌ی تصمیم‌گیری، کنترل‌دسترسی و توری (Grid) آغاز شد و به معرّفی سامانه‌ی آرام به عنوان چارچوبی برای پر کردن فاصله‌ی موجود در فضای تصمیم‌گیری غیر قطعی رسید. دسترسی برخی کاربرها به برخی از منابع بسته به زمینه‌ی موجود قطعی است. یعنی یا دسترسی آن‌ها مجاز است یا نامجاز. ولی یک فضای غیرقطعی نیز در این میان وجود دارد که می‌توان با محاسبه‌ی هزینه و سودمندی درباره‌ی مجاز/نامجاز دانستن دسترسی استنتاج کرد.

همچنین گاهی لازم است که پیش‌نیازها و پس‌نیازهایی بر حسب میزان اعتماد به کاربر برای انجام فعّالیّت‌های گوناگون تعریف شوند و از آن‌ها برای به‌هنگام‌سازی و مدیریت اعتماد کمک گرفته شود.


عکس ۳


عکس ۴


این سخن‌رانی در سالن خوارزمی (طبقه‌ی ۴) دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. می‌توانید پیوند بارگیری برگه‌های نمایشی این سخن‌رانی را در پایان این گزارش بیابید.


عکس ۵


عکس ۶


شاخه‌ی دانشجویی از خانم سلیمی و آقایان لاجوردی، حجری، دیوبند و مومنی برای هم‌کاری در برگزاری این برنامه سپاس‌گزاری می‌کند.

پیروز باشید.

برگه‌های نمایشی سخن‌رانی

مقاله‌ی اصلی چارچوب آرام


  • ۹۵/۰۵/۰۴
  • بهنام مومنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی