شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

سایت رسمی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف

  • ۰
  • ۰

شاخه‌ی دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند:

کنترل دسترسی بر مبنای اعتماد و آگاه از مخاطره در توری


Trust-driven Risk-aware Access Control in Grid

دکتر صادق درّی نوگورانی

زمان: شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰
مکان:
دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، طبقه‌ی چهارم، سالن خوارزمی


ورود به دانشگاه شریف:

چنانچه مایل به حضور در این جلسه هستید خواهشمندیم برای هماهنگی ورود به دانشگاه تا ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۳۰ تیر، نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را به نشانی رایانامه‌ی «lajevardi در ce.sharif.edu» با عنوان «Sharif Entrance» بفرستید.
چکیده‌ی سخن‌رانی:
دو رویکرد مهم به اعتماد در محیط‌های محاسباتی وجود دارد. در رویکرد نخست اعتماد بر مبنای خط‌مشی‌ها و در رویکرد دوم بر مبنای سابقه‌ی رفتار و به صورت پویا تعیین می‌شود. یکی از کاربردهای مهم اعتماد کنترل دسترسی است؛ به طوری که برخی کنترل دسترسی را معادل مدیریت اعتماد خط‌مشی‌بنیاد دانسته‌اند. اعتماد سابقه‌بنیاد هم می‌تواند به عنوان یکی از خصوصیات موجودیت‌ها، توانایی توصیف خط‌مشی‌های کنترل دسترسی را افزایش دهد یا به عنوان نماینده‌ی سابقه‌ی رفتار موجودیت امکان پیش‌بینی در کنترل دسترسی را بدهد.
در این سخن‌رانی، چارچوب کنترل دسترسی آرام (اعتماد-رانه‌ی آگاه از مخاطره) را معرفی می‌کنیم. در این چارچوب به منظور رفع بخشی از کاستی‌های روش‌های موجود، رویکردهای سابقه‌بنیاد و خط‌مشی‌بنیاد ترکیب شده و در کنترل‌دسترسی توزیع شده به کار می‌روند. چارچوب پیشنهادی به عنوان یک مؤلفه‌ی مستقل از سامانه‌ی کنترل دسترسی در توری ارایه شده و در آن التزام‌ها به عنوان راه‌کاری یکپارچه برای ارزیابی اعتماد و مدیریت مخاطره به کار گرفته می‌شوند.

معرّفی سخن‌ران:
صادق دری نوگورانی مدرک دکترای خود را در بهمن ۱۳۹۴ از دانشگاه صنعتی شریف و تحت راهنمایی دکتر رسول جلیلی در آزمایشگاه امنیت داده و شبکه دریافت کرده است. زمینه‌های پژوهشی مورد علاقه وی امنیت داده و شبکه، به خصوص اعتماد و حریم خصوصی است. در این خصوص به کاربردهای نظریه‌های عدم قطعیت (احتمالات، امکان‌ها/فازی، شواهد) و مدیریت مخاطره در سیستم‌های توزیع شده به خصوص همتابه‌همتا، توری و ابر می‌پردازد.
  • ۹۵/۰۴/۲۹
  • بهنام مومنی

سخنرانی ماهیانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی